Saison okt2017
Kyvora3
Kyvora2
Kyvora1

Happy Valentine

door op 30 januari 2017
happy-valentine-

Valentijn staat alweer voor de deur, de ideale gelegenheid om daarop commercieel in te spelen. Probeer geschenkenbons aan te bieden met Valentijn arrangementen, zowel voor haar als voor hem.  Als je duo behandelingen kan aanbieden is dat zeker een pluspunt, je kan dan inspelen op koppels als je ook mannen verzorgt, of op vriendinnen, moeder en dochter, … die het gezellig vinden om samen te komen.

Zorg altijd voor een aantrekkelijke, ronde prijs voor het pakket en geef een beetje korting, zodat de klanten een extra stimulans krijgen om het arrangement aan te kopen. Indien mogelijk kan je nog iets extra voorzien om je pakket nóg aantrekkelijker te maken, een glaasje cava en leuke staaltjes bijvoorbeeld.

Het geheim : mix in jouw behandelingen

Als je een nieuwe behandeling of een nieuw product hebt, of een verzorging die niet goed loopt en die je wil promoten,  kan je deze in de kijker zetten door een combinatie te maken, een goed verkopende behandeling aanbieden samen met de andere, zodat de klanten gemotiveerd worden om je volledige aanbod uit te proberen. Heb je bv. veel klanten voor pedicure, die nooit een gelaatsverzorging laten doen, kan je hen een mini verzorging voorstellen ter kennismaking. Klanten voor gelaatsverzorging kan je laten kennis maken met massage.

Kruisbestuiving

Het kan ook interessant zijn om samen te werken met collega’s uit de beauty sector uit de buurt. Als je zelf geen kunstnagels doet, kan je gaan samen werken met een nagelstudio. Samen werken met een kapper kan ook, bv. om een voor en na  pakket aan te bieden, een gelaatsverzorging, een make-up en een nieuw kapsel.  Je kan zelfs een ruildeal maken met een bloemist.

Timing is alles

Bereid je actie goed voor, kondig ze tijdig aan in je nieuwsbrief naar je klanten. Het loont zeker de moeite om te investeren in een degelijke, professionele digitale nieuwsbrief. Om resultaat te hebben van je actie is het belangrijk dat je nieuwsbrief opvalt en professioneel overkomt. Het is ook een goed idee om je nieuwsbrief te combineren met een mooie flyer.

Als je de email adressen van je klanten hebt, kan je hen ook een korting aanbieden in de maand van hun verjaardag !  Denk even na wat je zelf leuk zou vinden, verzamel informatie over de acties die in je buurt georganiseerd worden en probeer origineel uit de hoek te komen!

About redactie

De redactie bestaat uit een groep enthousiaste vakmensen gedreven in hun vak en/of deelgebied. De Beautybizz redactie bestaat ondermeer uit een ervaren schoonheidsspecialiste, nagelstyliste, make-up artist, mensen uit het onderwijs en uit de BV wereld. Heb je zelf schrijverstalent en voel je je geroepen om regelmatig teksten of reportages aan te leveren, laat het ons gerust weten.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

SLUIT
CLOSE