Saisons  Sky 3
Kyvora3
Kyvora2
Kyvora1

Het ruikt hier naar succes

door op 23 augustus 2017
Begeuren Anne Guffens

Wat betekent geur voor jouw schoonheidsinstituut?

Onlangs liep ik Anne Guffens tegen het lijf, geurexperte en aromatherapeute bij Begeuren®. Sinds 2009 runt ze haar eigen bedrijf, dat gespecialiseerd is in geurtoestellen en geuren voor winkels, kantoren en zorg.

Wist je dat geur een enorme impact heeft op jouw gemoed en dat van jouw klant?  Geur is namelijk EMOTIE.  In onderstaand artikel legt ze jou uit hoe dit precies werkt?

Energetische getinte emoties

Elke geur die we inademen, zet zich om in een geurprikkel, en vertaalt zich meteen in een bepaalde emotie.  Wist je trouwens dat geur een enorme drager is van de juiste boodschap?  Voor alles wat we zien of horen dienen we ons brein in te schakelen. En aangezien we onze neus niet kunnen blijven dichtknijpen, vang je permanent en automatisch een nieuwe vloed van emoties op, die meteen je onderbewustzijn in gang zet.

‘Zo werk ik bij onze klanten rond een 40-tal verschillende emoties: gaande van een verwelkomend, relaxerend, sensueel of opbeurend effect voor jouw klant, tot een energetische getinte emotie en zelfs een verkoop stimulerend werking.’

Inderdaad, studies bewijzen immers dat je gemiddeld 7 % meer omzet kan genereren in jouw zaak dankzij het gebruik van de juiste en aangepaste geur. En dit al vanaf minder dan €1 investering per dag.

Retail en marketing

In artikels rond retail en marketing lees ik telkens hetzelfde advies: hoe zit het met jouw beleving in jouw zaak? Misschien is dit een tip om het belevingsaspect voor jouw zaak eens na te gaan. Jouw vakkundig advies en de professionele ondersteuning staan uiteraard centraal. Hoe zit het met jouw actieve deelname op de sociale kanalen? Hoe zit het met jouw inrichting in jouw instituut? Gebruik je de juiste kleuren, klinkt er een leuk en aangepast muziekje op de achtergrond, verspreid je de juiste begeuring (http://www.begeuren.be) tijdens het bezoek aan jouw instituut? Bij al deze factoren, hang ik er graag het wagonnetje van de geurbeleving aan.

Het is toch jouw bedoeling om jouw klant zo te verzorgen en te vertroetelen, dat jouw klant naar huis vertrekt met een subliem en uniek belevingsmoment in jouw zaak?

Reken maar alvast dat jouw klant bij het delen van deze fantastische beleving, snel nieuwe klanten zal aantrekken en hen aanzetten tot het boeken van een afspraak. Zo komt er snel een nieuwe vloed aan nieuwe klanten over jouw vloer. dit is allicht de beste reclame voor jouw zaak.

Anne Guffens Nog een laatste tip: laat je adviseren door professionals, dan ruikt het binnenkort in jouw schoonheidssalon ook naar succes.

Met plezier kan je me contacteren voor workshops en lezingen over geurmarketing.

Bovendien kunnen de lezers van Beautybizz gratis geuradvies vragen via het contactformulier op www.begeuren.be/contact – met vermelding “geuradvies17” of via anne@begeuren.be

©anneguffens Begeuren®

About Ronny Van Cutsem

20 jaar actief in de mediaproductie van vakbladen, websites voor de beauty & wellness sector, juwelen en uurwerken sector, BtoB en BtoC. Communicatiecoach en founder van Beautybizz.be, Belbeauty.be en zaakvoerder van Sonar Media & PR.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

SLUIT
CLOSE