Saison Oktober 2018
greta baeten1
greta baeten

Moederdag vier je ook in jouw schoonheidsinstituut

door op 17 april 2018
moederdag komt eraan

13 mei is het moederdag en worden de moeders weer heerlijk verwend. Natuurlijk willen we daar in ons instituut een graantje van meepikken en geschenkjes en cadeaubons aanbieden voor alle mama’s, en zelfs eventueel duo behandelingen voor moeder en dochter, als je twee personen tegelijk kan verzorgen natuurlijk.

Zorg voor een aantrekkelijke ronde prijs en bereid je actie goed voor, stuur alvast NU een Moederdag mailing naar je klanten via mail of brief.  Onderneem dus zeker deze week nog actie.

Luister naar jouw klant
De verzorging duurt al gauw een uur, gebruik dus wat van die tijd om te weten te komen bij welk product uw klant op dat moment baat zou hebben. Laat je niet verleiden tot een gesprek over koetjes en kalfjes, of over haar familie. Overloop bij ieder bezoek met haar hoe ze zich thuis verzorgt, en geef haar raad. Natuurlijk komt ze ook om zich te ontspannen, dus respecteer de rust tijdens de massage. Als het masker intrekt kan je alvast wat producten klaarzetten, die kan je haar dan voorstellen als je afrekent.

Wat doen de concurrenten ?

Ook in de parfumerie wordt veel promotie gemaakt voor parfums, verzorgingsproducten, verzorgingspakketten en zonneproducten. Maar het is voor ons, als vakvrouw, van het grootste belang om onze klanten te overtuigen om hun producten aan te kopen bij de schoonheidsspecialiste en niet bij de parfumerie, in het warenhuis of bij de apotheek.

Als professionele schoonheidsspecialiste zijn wij de experte wat betreft huidverzorging, we kennen de huid van de klant het beste, en we zijn dus ook het best geplaatst is om advies te geven.

We mogen niet te bescheiden zijn, we moeten onze expertise uitspelen. Verschillende van onze collega’s zijn bang om te verkopen, om opdringerig over te komen. Maar dat is niet terecht, integendeel! Je bereikt veel betere resultaten als de klant de behandeling thuis verder zet, dat is logisch en dat weten we allemaal. De klant zal toch een product kopen, als ze het niet bij ons koopt, gaat ze toch naar die parfumerie.

Ons advies is een meerwaarde

Vergeet niet, dat je door het verkopen van de juiste thuisverzorgingsproducten de continuïteit van de behandeling en dus ook de resultaten verbetert. Je verhoogt ook je winst en je draait meer omzet. Door een correct advies aan je klant help je haar het beste en zal jouw zaak beter draaien!

Dit geldt zeker voor de gelaatsverzorgingen, maar ook voor andere behandelingen die we in het schoonheidssalon aanbieden, zoals lichaamsverzorgingen, afslankende behandelingen,…

Maquillage verkoopt ook beter als we het bij de klant aanbrengen na de verzorging, dan kan de klant het beter zien. Demonstreren doet verkopen!

Veel succes alvast met de voorbereidingen!

About Ronny Van Cutsem

20 jaar actief in de mediaproductie van vakbladen, websites voor de beauty & wellness sector, juwelen en uurwerken sector, BtoB en BtoC. Communicatiecoach en founder van Beautybizz.be, Belbeauty.be en zaakvoerder van Sonar Media & PR.

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *