Saison2019Maart
SyntraWest April2019

Testimonial Skin Esthetiek en Saisons

door op 21 maart 2019
Katrien van Skin Esthetiek en Micheline van de Voorde van Saisons

Passie wakkert passie aan – interview met Katrien Sterckx van Skin Esthetiek en Micheline van de Voorde van Saisons.  

Beautybizz : Hoe zou u uw klantenrelatie met Saisons beschrijven?

Vergeef me nu al mijn woorden van lof en zinnen die vol staan met superlatieven. Maar als ik mag spreken over mijn relatie met Saisons Germaine de Capuccini ben ik trots op onze samenwerking en word ik blijgezind.

Onze samenwerking begon in 2004, dat is ondertussen al ruim 15 jaar geleden. Sinds de start was ik overtuigd van hun professionele manier van werken, perfect geleverde bestellingen, vriendelijke accountmanagers, ondersteuning bij opendeurdagen, kwaliteitsvolle opleidingsdagen, ronde tafelgesprekken en kant en klare promoties voor de eindconsument. Met andere woorden; een topleverancier!

Beautybizz : Waarom koos u dan voor Germaine de Capuccini?

Voor het maken van mijn keuze heb ik verschillende merken uitgetest. Bij Germaine de Capuccini sprak vooral de kwaliteit van de producten en diversiteit van het gamma mij aan. Er bestaan meer dan 350 producten in het hele gamma, voor gelaat én lichaam, die elk ontwikkeld zijn voor een bepaald huidtype en behoefte van je klant. Door het grote aanbod kan je als instituut bij één merk blijven, wat natuurlijk zeer interessant wordt als je wil genieten van een goed uitgekiend bonussysteem.

Bij Saisons/Germaine de Capuccini hebben ze mij geleerd wat een échte verzorging is. Hoe je je klant, van ontvangst tot verkoop en van huidanalyse tot behandelprotocol, kan verwennen tot in de puntjes. Klanten merken dat verschil!

Beautybizz : Hoe is uw ervaring met het bedrijf ?  

Saisons speelt met service, kwaliteit en productkennis alsof het niets is. Onmisbare pijlers die de klassieke workshops bij andere firma’s overstijgen. Gastvrij maar ook erg professioneel. Trendgevoelig en kritisch. Innovatief en traditioneel. Vandaag de dag ligt de focus bij schoonheidsspecialisten erg op bijleren. Product- en huidkennis zijn samen met ingrediëntenleer een must geworden voor elke schoonheidsspecialiste. Daar zit namelijk dé kracht om je te onderscheiden van parfumerieën en pharmacystores. Kennis die erg noodzakelijk om klanten op de juiste manier te informeren. Om hen de juiste verzorgingsproducten te helpen kiezen en ze vervolgens op een correcte manier te leren gebruiken. Een gepersonaliseerde verzorging, huidadvies op maat van de klant. Daar staan wij bij S K I N  e s t h e t i e k  voor en daar steunt Saisons je als sterke marktspeler bij.

Bij Saisons zijn de opleidingsdagen heel afwisselend en spelen perfect in op de vraag naar meer beroepskennis. Daarnaast is het ontmoeten van collegae schoonheidsspecialisten boeiend! De collega’s schoonheidsspecialisten van Germaine de Capuccini inspireren elkaar en wisselen ideeën uit die je kunnen helpen in je eigen instituut. Ik vind het altijd fijn om skincare-kwowledge te delen. Zo gebeurt er een leuke kruisbestuiving van beautyinformatie en bedrijfskennis. Ik kijk altijd uit naar deze momenten om bij te praten met skincarelovers! Heerlijk!

Beautybizz : Kan u kort de troeven meegeven van Saisons?

Zaakvoerster Micheline en het hele Saisons team streven steeds naar een succesvolle samenwerking. Met de uiterste zorg worden we ondergedompeld in de wereld van huidverbetering en skincare treatments. Knowhow, communicatie en visie zijn de kracht van dit topbedrijf! Een plaatje dat tot in de details klopt.

Wat erg dankbaar is en wat mij als schoonheidsspecialiste veel werk uit de handen neemt zijn:

  • Kant en klare powerpoint promoties met prachtige foto’s
  • Contacten leggen voor advertenties bij week- en maandbladen zoals Feeling, Goed Gevoel,..
  • Geen startpakketten of collies
  • Badlinnen, slippertjes en handdoeken met logo merk voor een totaallook van je instituut
  • Buitenlandse opleidingen en bedrijfsbezoeken Germaine de Capuccini Spanje

Wat heeft deze samenwerking voor mijn instituut opgeleverd?

Wanneer je met Saisons als leverancier samenwerkt verbeter je de kwaliteit van je verzorgingen en uitstraling van je salon. Ik behaalde een zilveren medaille in de wedstrijd Schoonheidsspecialiste Van Het Jaar in de categorie Eénmanszaken. Een hoogtepunt dat al veel deuren heeft geopend als ondernemer en zakenvrouw.

Geschreven door Katrien Sterckx op 10 februari 2019

Zaakvoerder bij S K I N  e s t h e t i e k

INFOMERCIAL  

sharing is caring

#wearegermaine

About Ronny Van Cutsem

20 jaar actief in de mediaproductie van vakbladen, websites voor de beauty & wellness sector, juwelen en uurwerken sector, BtoB en BtoC. Communicatiecoach en founder van Beautybizz.be, Belbeauty.be en zaakvoerder van Sonar Media & PR. Founder van Schoonheidsspecialiste-van-het-jaar.be

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

SLUIT
CLOSE